Zareklamuj swój gabinet

Lekarz podobnie jak każdy inny obywatel prowadzący własną działalność gospodarczą ma prawo do prowadzenia działań związanych z marketingiem. Wydaje się o tyle sensowne, że w dzisiejszych czasach ten kto nie wychodzi w pewnym sensie do pacjentów jest pomijany. Są przecież tacy, którzy stawiają na sprawdzone rozwiązania dlatego znacznie powiększają szanse na swój sukces. Jeśli nie chcemy wypaść z obiegu jak to się w żargonie mówi powinniśmy mieć oczy otwarte także na nowości w tym zakresie. Dobrym przykładem tutaj jest marketing usług zdrowotnych, który zdobywa coraz większą popularność. Szczególnie u młodszych roczników daje się to zauważyć. Są to najczęściej ludzie otwarci na nowości, którzy zdają sobie sprawę z konieczności bycia na topie nawet w tak specyficznym środowisku jakim jest branża medyczna. Tacy zyskują nie tylko nowych pacjentów ale także przewagę nad konkurencją, która pomiędzy lekarzami jest bardzo duża. Dlatego musimy zdawać sobie sprawę z konieczności prowadzenia takich działań. Nawet jeśli sami nie możemy albo nie potrafimy zadbać o promocję gabinetu lekarskiego zawsze możemy powierzyć takie działania firmie zewnętrznej.

marketing-medyczny

Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę szeroką ofertę takich firm możemy dojść do wniosku, że sami nie musimy zaprzątać sobie głowy takimi sprawami. Wiele firm robi to szybko dobrze i stosunkowo tanio. Weźmy pod lupę agencje marketingowe działające w sieci. Obsługują one podmioty w całej Polsce dlatego nasz wybór bez względu na miejsce na zamieszkania jest bardzo duży. Możemy uzgodnić z taką firmą bardzo przyzwoite warunki wykonania umowy. Jednak pamiętajmy, żeby marketing naszego gabinetu lekarskiego powierzać osobom kompetentny a najlepiej takim, którzy mają już odnotowane sukcesy w zakresie służby zdrowia. Wynika to z prostego faktu – rynek lekarzy i przychodni w Polsce jest specyficzny i dlatego trzeba zastosować inne techniki aby uzyskać bardzo dobry efekt. Kompetentny marketingowiec powinien objaśnić nam wszystkie niuanse pracy i dać konkretny sygnał kiedy możemy spodziewać się efektów.

Postaw na jakość w marketingu

Marketing usług medycznych to zatem coraz ważniejsza sprawa zarówno dla pojedynczych lekarzy jak i całych sieci przychodni. Wszystko dzisiaj trzeba umieć sprzedać, nawet usługi medyczne. Coraz większa konkurencja na tym polu powoduje, że mamy do czynienia z walką o każdego pacjenta. Placówki które jeszcze nie zrozumiały, że stawianie na promocję własnych usług jest tą drogą jaką powinny podążać mogą w najbliższej przyszłości gorzko się rozczarować. My tymczasem korzystajmy z mądrości kolegów po fachu, którzy już zainwestowali w marketing medyczny.